Tükendi
Gelince Haber VerYapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık ve UniCredit işbirliğiyle düzenlenen Handan Börüteçene'nin Kendime Gömülü Kaldım adlı sergisi 3 Aralık 2014 31 Aralık 2014 tarihleri arasında İstanbul Arkeoloji Müzeleri'nde yapılacak. Serginin doğum yazısında İstanbul'u "Gönlüm kırık... Her yerinden kırık paramparçayım her parçam bir başka yerde... Savrulup durmaktan yoruldum" diye anlatan Börüteçene bu sergiyle İstanbullular'ı şehirlerine sahip çıkmaya çağırıyor. Yapıtının doğum yazısında "Bu şehir dört yüz bin yıldır insan kalbinin hiç durmadan attığı sonsuz bir nefes / Hemşerilerim bu sonsuz nefesin belleğinden niye kaçıyorlar bir tür anlamıyorum?"diyen Handan Börüteçene dünyanın en eski arkeoloji müzelerinden birinin kökleri arasında bugün İstanbul'da yaşayan insanların tarihle ilişki kurma biçimlerini sorguluyor. Börüteçene'nin bu yerleştirmesi ilk defa Kendine Gömülü Bizans adıyla 1999 yılında Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık tarafından düzenlenen Akdeniz'in Mor Bin Yılı Sergisi'nde sergilendi. Daha sonra 2007 yılında bu sefer de Suların Bağladığı/Suların Çözdüğü adıyla Venedik'te Nova Icona L'Oratorio di San Ludovico ve İl Fenice'de sergilendi 2008'de ise UniCredit'in Milano'daki merkez galerisinde sanatseverlerle buluştu. 2011 yılında Londra Kraliyet Akademisi'nde Suların Bağladığı/Suların Çözdüğü adıyla sergilenmeye değişerek yaşamaya devam eden yapıt nihayet yepyeni bir yerleştirme ve isimle (Kendime Gömülü Kaldım) İstanbul'la buluşuyor.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2014 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 23 x 29 |
ISBN-10 | 9750930891 |
Kağıt Türü | Kuşe Kağıt |
Sayfa Sayısı | 120 |
Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık ve UniCredit işbirliğiyle düzenlenen Handan Börüteçene'nin Kendime Gömülü Kaldım adlı sergisi 3 Aralık 2014 31 Aralık 2014 tarihleri arasında İstanbul Arkeoloji Müzeleri'nde yapılacak. Serginin doğum yazısında İstanbul'u "Gönlüm kırık... Her yerinden kırık paramparçayım her parçam bir başka yerde... Savrulup durmaktan yoruldum" diye anlatan Börüteçene bu sergiyle İstanbullular'ı şehirlerine sahip çıkmaya çağırıyor. Yapıtının doğum yazısında "Bu şehir dört yüz bin yıldır insan kalbinin hiç durmadan attığı sonsuz bir nefes / Hemşerilerim bu sonsuz nefesin belleğinden niye kaçıyorlar bir tür anlamıyorum?"diyen Handan Börüteçene dünyanın en eski arkeoloji müzelerinden birinin kökleri arasında bugün İstanbul'da yaşayan insanların tarihle ilişki kurma biçimlerini sorguluyor. Börüteçene'nin bu yerleştirmesi ilk defa Kendine Gömülü Bizans adıyla 1999 yılında Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık tarafından düzenlenen Akdeniz'in Mor Bin Yılı Sergisi'nde sergilendi. Daha sonra 2007 yılında bu sefer de Suların Bağladığı/Suların Çözdüğü adıyla Venedik'te Nova Icona L'Oratorio di San Ludovico ve İl Fenice'de sergilendi 2008'de ise UniCredit'in Milano'daki merkez galerisinde sanatseverlerle buluştu. 2011 yılında Londra Kraliyet Akademisi'nde Suların Bağladığı/Suların Çözdüğü adıyla sergilenmeye değişerek yaşamaya devam eden yapıt nihayet yepyeni bir yerleştirme ve isimle (Kendime Gömülü Kaldım) İstanbul'la buluşuyor.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2014 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 23 x 29 |
ISBN-10 | 9750930891 |
Kağıt Türü | Kuşe Kağıt |
Sayfa Sayısı | 120 |