Tükendi
Gelince Haber VerEleni'den önceDaha ben çocuktum daha tütüne daha kahveye alışmamıştımSabahları akşamları bilmiyordum dahaBir gün bakıyorum akşam ellerimde gözlerimdeBir gün sabah her yanım.Eleni geliyor Dünyaya bakıyorumDünya sanıldığı kadar küçük değil o gün anlıyorumSanıldığı kadar üzgün değiliz dünyadaO gün bütün şiirleri yakmalı yeniden yazmalı diyorum("Saint Antoine'ın Güvercinleri")Galile Denizi (1958) İlhan Berk şiirinde yeni bir dönemi açan karakteriyle ayırıcı öneme sahiptir. Bir anlamda önceki kitaplarını yadsıyan sözün en aza indirgenmesi olarak gördüğü ilk 1953'te Yenilik dergisinde yayımladığı sonradan İkinci Yeni'nin habercisi olarak anılacak "Saint Antoine'ın Güvercinleri" şiiriyle başlayan dönemini "Saint Antoine'ın Güvercinleri'yle o zamanki bu korodan (yazılan şiir kalabalığından) ayırıyorum kendimi. Şiir arayışımda bir başkalık var. Çokboyutlu çokanlamlı çağrışımlı bu yüzden de (değil mi sözü geri plana atıyorum) kapalı bir şiir peşindeyim artık" diye tanımlayan İlhan Berk o tarihten başlayarak gerçeküstücülük etkisinde dil imge ve anlam arayışlarına yönelerek şiirin başka alanlarına odaklandı. Tarih erotizm kent İstanbul nesneler ile beslenen şiirinin deltası zamanla genişledi.Her daim taze diri bir şiirin peşinden giden İlhan Berk'in Galile Denizi söze bir başkaldırı.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9750844089 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 64 |
Eleni'den önceDaha ben çocuktum daha tütüne daha kahveye alışmamıştımSabahları akşamları bilmiyordum dahaBir gün bakıyorum akşam ellerimde gözlerimdeBir gün sabah her yanım.Eleni geliyor Dünyaya bakıyorumDünya sanıldığı kadar küçük değil o gün anlıyorumSanıldığı kadar üzgün değiliz dünyadaO gün bütün şiirleri yakmalı yeniden yazmalı diyorum("Saint Antoine'ın Güvercinleri")Galile Denizi (1958) İlhan Berk şiirinde yeni bir dönemi açan karakteriyle ayırıcı öneme sahiptir. Bir anlamda önceki kitaplarını yadsıyan sözün en aza indirgenmesi olarak gördüğü ilk 1953'te Yenilik dergisinde yayımladığı sonradan İkinci Yeni'nin habercisi olarak anılacak "Saint Antoine'ın Güvercinleri" şiiriyle başlayan dönemini "Saint Antoine'ın Güvercinleri'yle o zamanki bu korodan (yazılan şiir kalabalığından) ayırıyorum kendimi. Şiir arayışımda bir başkalık var. Çokboyutlu çokanlamlı çağrışımlı bu yüzden de (değil mi sözü geri plana atıyorum) kapalı bir şiir peşindeyim artık" diye tanımlayan İlhan Berk o tarihten başlayarak gerçeküstücülük etkisinde dil imge ve anlam arayışlarına yönelerek şiirin başka alanlarına odaklandı. Tarih erotizm kent İstanbul nesneler ile beslenen şiirinin deltası zamanla genişledi.Her daim taze diri bir şiirin peşinden giden İlhan Berk'in Galile Denizi söze bir başkaldırı.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9750844089 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 64 |