Tükendi
Gelince Haber Ver: | Bilgisayar oyunları Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında ayrı olarak düzenlenen eser tiplerinden biri altında düzenlenmemiş olup; Türk Hukuku'nda eser korunması açısından kabul edilen "numerus clausus" ilkesi de değerlendirildiğinde; ilgili yaratımın hangi eser türü altında korunabileceği tek tek incelenerek analiz yapılması hasıl olmuştur. Bu kapsamda kitabımda bilgisayar oyunlarının tüm eserler ile ayrı ayrı karşılaştırılması yapılmış olup; özellikle Almanya İngiltere Fransa gibi Avrupa ülkeleri ve Avrupa Birliği Yönergeleri de detaylı incelenerek ve yine Anglosakson hukuku incelemesi doğrultusunda Amerikan Hukuku da dikkate alınarak ekonomik ve sosyal değeri çok yüksek olan bu yaratımların Türk Hukukunda hamgi eser türü altında korunabileceği değerlendirilmesi yapılmıştır.(ARKA KAPAKTAN) İÇİNDEKİLER GİRİŞ BİRİNCİ BÖLÜM BİLGİSAYAR OYUNLARI TANIMI UNSURLARI VE ESER OLARAK KORUNMA ŞARTLARI 1.1. ESERLERİN VE BİLGİSAYAR OYUNLARININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1.1.1. Fikri Hukuk Alanında Eserlerin Yasal Düzenlemelerinin Gelişimi 1.1.2. Bilgisayar Oyunlarının Gelişiminin Tarihçesi 1.2. BİLGİSAYAR OYUNLARININ TEMEL UNSURLARI 1.2.1. Yapısal Unsurlar 1.2.2. Kurguyu Kapsayan Senaryo ve Diyalog 1.2.3. Özgün Müzik 1.2.4. Gerçekliğe Yakın Görsellik 1.2.5. İnteraktiflik 1.2.6. Yapım 1.2.7. Teknik Unsurlar 1.3. TÜRK HUKUKU VE KARŞILAŞTIRMALI FİKRİ HUKUKTA ESER KORUMA KOŞULLARI 1.3.1. Eser Kavramı ve Temel Unsurları 1.3.2. Türk Hukukunda Bilgisayar Oyununun Hususiyetinin İncelenmesi 1.4. ULUSLARARASI SÖZLEŞMELER BAŞTA AVRUPATOPLULUĞU OLMAK ÜZERE DÜNYA HUKUK DÜZENİNDE BİLGİSAYAR OYUNLARI KAVRAMI VE KORUNMASI 1.4.1. Bern Sözleşmesi 1.4.2. WIPO Fikir ve Sanat Eserleri Sözleşmesi ve WIPO İcracılar ve Fonogram Yapımcıları Sözleşmesi 1.4.3. Sahte Mal Ticareti Dahil Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Sözleşmesi- TRİPS 1.4.4. Avrupa Topluluğu Hukuku Kapsamında Bilgisayar Oyunlarının Korunması İKİNCİ BÖLÜM BİLGİSAYAR OYUNLARININ FSEKTE YER ALAN ESER KATEGORİLERİ ALTINDA İNCELENMESİ 2.1. SORUNUN ORTAYA KOYULMASI TÜRK VE YABANCI HUKUK İNCELEMESİ VE SORUNUN ÇÖZÜMÜ 2.1.1. Genel Olarak 2.1.2. Eser Olarak Bilgisayar Programları ve Bilgisayar Oyunları 2.1.3. Veri Tabanlarına İlişkin Koruma ve Bilgisayar Oyunları 2.1.4. Güzel Sanat Eseri ve Bilgisayar Oyunları 2.1.5. İşleme Eser Kavramı Ve Bilgisayar Oyunları İle İlişkisi 2.1.6. Multimedya Eser Kavramı ve Bilgisayar Oyunları 2.1.7. Görsel İşitsel Eser Kavramı ve Bilgisayar Oyunları 2.1.8. Sinema Eserleri ve Bilgisayar Oyunları 2.2. BİLGİSAYAR OYUNLARININ HAKSIZ REKABET HUKUKU UYARINCA KORUNUP KORUNMAYACAĞI HUSUSU 2.2.1. Haksız Rekabet Tanımı 2.2.2. Bilgisayar Oyunlarının Haksız Rekabet Kapsamında Korunup Korunmayacağının Analizi SONUÇ KAYNAKÇA MAHKEME KARARLARI DİZİNİ |
Barkod | 9786257528191 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16 x 23,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 198 |
: | Bilgisayar oyunları Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında ayrı olarak düzenlenen eser tiplerinden biri altında düzenlenmemiş olup; Türk Hukuku'nda eser korunması açısından kabul edilen "numerus clausus" ilkesi de değerlendirildiğinde; ilgili yaratımın hangi eser türü altında korunabileceği tek tek incelenerek analiz yapılması hasıl olmuştur. Bu kapsamda kitabımda bilgisayar oyunlarının tüm eserler ile ayrı ayrı karşılaştırılması yapılmış olup; özellikle Almanya İngiltere Fransa gibi Avrupa ülkeleri ve Avrupa Birliği Yönergeleri de detaylı incelenerek ve yine Anglosakson hukuku incelemesi doğrultusunda Amerikan Hukuku da dikkate alınarak ekonomik ve sosyal değeri çok yüksek olan bu yaratımların Türk Hukukunda hamgi eser türü altında korunabileceği değerlendirilmesi yapılmıştır.(ARKA KAPAKTAN) İÇİNDEKİLER GİRİŞ BİRİNCİ BÖLÜM BİLGİSAYAR OYUNLARI TANIMI UNSURLARI VE ESER OLARAK KORUNMA ŞARTLARI 1.1. ESERLERİN VE BİLGİSAYAR OYUNLARININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1.1.1. Fikri Hukuk Alanında Eserlerin Yasal Düzenlemelerinin Gelişimi 1.1.2. Bilgisayar Oyunlarının Gelişiminin Tarihçesi 1.2. BİLGİSAYAR OYUNLARININ TEMEL UNSURLARI 1.2.1. Yapısal Unsurlar 1.2.2. Kurguyu Kapsayan Senaryo ve Diyalog 1.2.3. Özgün Müzik 1.2.4. Gerçekliğe Yakın Görsellik 1.2.5. İnteraktiflik 1.2.6. Yapım 1.2.7. Teknik Unsurlar 1.3. TÜRK HUKUKU VE KARŞILAŞTIRMALI FİKRİ HUKUKTA ESER KORUMA KOŞULLARI 1.3.1. Eser Kavramı ve Temel Unsurları 1.3.2. Türk Hukukunda Bilgisayar Oyununun Hususiyetinin İncelenmesi 1.4. ULUSLARARASI SÖZLEŞMELER BAŞTA AVRUPATOPLULUĞU OLMAK ÜZERE DÜNYA HUKUK DÜZENİNDE BİLGİSAYAR OYUNLARI KAVRAMI VE KORUNMASI 1.4.1. Bern Sözleşmesi 1.4.2. WIPO Fikir ve Sanat Eserleri Sözleşmesi ve WIPO İcracılar ve Fonogram Yapımcıları Sözleşmesi 1.4.3. Sahte Mal Ticareti Dahil Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Sözleşmesi- TRİPS 1.4.4. Avrupa Topluluğu Hukuku Kapsamında Bilgisayar Oyunlarının Korunması İKİNCİ BÖLÜM BİLGİSAYAR OYUNLARININ FSEKTE YER ALAN ESER KATEGORİLERİ ALTINDA İNCELENMESİ 2.1. SORUNUN ORTAYA KOYULMASI TÜRK VE YABANCI HUKUK İNCELEMESİ VE SORUNUN ÇÖZÜMÜ 2.1.1. Genel Olarak 2.1.2. Eser Olarak Bilgisayar Programları ve Bilgisayar Oyunları 2.1.3. Veri Tabanlarına İlişkin Koruma ve Bilgisayar Oyunları 2.1.4. Güzel Sanat Eseri ve Bilgisayar Oyunları 2.1.5. İşleme Eser Kavramı Ve Bilgisayar Oyunları İle İlişkisi 2.1.6. Multimedya Eser Kavramı ve Bilgisayar Oyunları 2.1.7. Görsel İşitsel Eser Kavramı ve Bilgisayar Oyunları 2.1.8. Sinema Eserleri ve Bilgisayar Oyunları 2.2. BİLGİSAYAR OYUNLARININ HAKSIZ REKABET HUKUKU UYARINCA KORUNUP KORUNMAYACAĞI HUSUSU 2.2.1. Haksız Rekabet Tanımı 2.2.2. Bilgisayar Oyunlarının Haksız Rekabet Kapsamında Korunup Korunmayacağının Analizi SONUÇ KAYNAKÇA MAHKEME KARARLARI DİZİNİ |
Barkod | 9786257528191 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16 x 23,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 198 |