Tükendi
Gelince Haber VerFikret Hakan edebiyat öğretmeni Gaffar Hoca (Güney) ve Hemşire Fatma Belkıs Hanım'ın oğlu olarak 23 Nisan 1934'te Balıkesir'de dünyaya geldi. Bumin Gaffar Çıtanak olan adını sinemaya başlayınca değiştirdi. Annesi ile son durağın İstanbul olacağı bir Anadolu turundan sonra (Bursa Eskişehir) edebiyata olan ilgisi sayesinde gazeteciliğe başladı. 1952 yılında Abdi İpekçi'nin yazı işleri müdürlüğünü yaptığı İstanbul Ekspres gazetesinde öyküleri yayımlandı. Ses Tiyatrosu'nda Üç Güvercin Opereti'nde palyaço olarak sahneye çıktığında daha 16 yaşındadır. Fikret Hakan oyunculuk konusunda kendisini geliştirmeye çalışırken; tiyatro dışında sinemanın da imkânlar sunacağının farkına varmıştır. Yaş olarak daha 20'lerine gelmemiş bir gencin hevesli çabaları yansımalarını bulmakta gecikmeyecektir.Kendi tanımlamasıyla üç sıçrayış yapar: "Bab-ı âli'ye Pera'ya sonra da sinemaya." Fikret Hakan bu üçlü sıçrayış serüveninde 204 film 28 televizyon dizisi 3 şiir 2 hikâye bir araştırma kitabı ve 1 roman ile entelektüel yönden en donanımlı Türk oyuncularından biri olarak öne çıkmıştır. Fikret Hakan hem yıldız olarak hem de karakter oyunculuğu ile her zaman var olmayı başarması açısından Türk Sinema Tarihi'nde kendine özel bir kariyer oluşturmuştur. Aktör "Hollywood star sistemi"nde uygulandığı gibi bir yıldız projesi değildir. Ancak dış görünüşü ve karizması ile sinemaya uygun bir aura'ya sahiptir. Köy delikanlısı kent ezilmişi ya da zengin işadamı gibi geniş bir yelpazede farklı rollerde seyirci karşısına çıkmıştır. Kendisine yapıştırılan bir "yıldız imgesi" yoktur. Ancak güç rollerin aranan oyuncusu olmuştur. Türk Sinemasının toplumsal gerçekçilik döneminin önemli filmlerinin birçoğunda Fikret Hakan başroldedir. Fikret Hakan'ın oyunculuk kariyeri 1952 tarihli Köprüaltı Çocukları ile başlar. Bu filmin öncesinde 1950'de tiyatro ile tanışır. Ses Tiyatrosu Çığır Sahne Cep Tiyatrosu Küçük Sahne Oraloğlu Saat 6 Tiyatrosu kurucusu olduğu Sahne 8 ve Fikret Hakan Tiyatrosu gibi tiyatrolarda 1980'lerin sonuna kadar sahneye çıkar. Fikret Hakan'ın asıl çıkışı 13'ü uğurlu rakamı olarak belirlemesine yol açan 1955 tarihli 13. filmi olan "Beyaz Mendil"dir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2010 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Ciltli |
Dil | Türkçe |
Ebat | 21 x 29 |
ISBN-10 | 9751029584 |
Kağıt Türü | Kuşe Kağıt |
Sayfa Sayısı | 854 |
Fikret Hakan edebiyat öğretmeni Gaffar Hoca (Güney) ve Hemşire Fatma Belkıs Hanım'ın oğlu olarak 23 Nisan 1934'te Balıkesir'de dünyaya geldi. Bumin Gaffar Çıtanak olan adını sinemaya başlayınca değiştirdi. Annesi ile son durağın İstanbul olacağı bir Anadolu turundan sonra (Bursa Eskişehir) edebiyata olan ilgisi sayesinde gazeteciliğe başladı. 1952 yılında Abdi İpekçi'nin yazı işleri müdürlüğünü yaptığı İstanbul Ekspres gazetesinde öyküleri yayımlandı. Ses Tiyatrosu'nda Üç Güvercin Opereti'nde palyaço olarak sahneye çıktığında daha 16 yaşındadır. Fikret Hakan oyunculuk konusunda kendisini geliştirmeye çalışırken; tiyatro dışında sinemanın da imkânlar sunacağının farkına varmıştır. Yaş olarak daha 20'lerine gelmemiş bir gencin hevesli çabaları yansımalarını bulmakta gecikmeyecektir.Kendi tanımlamasıyla üç sıçrayış yapar: "Bab-ı âli'ye Pera'ya sonra da sinemaya." Fikret Hakan bu üçlü sıçrayış serüveninde 204 film 28 televizyon dizisi 3 şiir 2 hikâye bir araştırma kitabı ve 1 roman ile entelektüel yönden en donanımlı Türk oyuncularından biri olarak öne çıkmıştır. Fikret Hakan hem yıldız olarak hem de karakter oyunculuğu ile her zaman var olmayı başarması açısından Türk Sinema Tarihi'nde kendine özel bir kariyer oluşturmuştur. Aktör "Hollywood star sistemi"nde uygulandığı gibi bir yıldız projesi değildir. Ancak dış görünüşü ve karizması ile sinemaya uygun bir aura'ya sahiptir. Köy delikanlısı kent ezilmişi ya da zengin işadamı gibi geniş bir yelpazede farklı rollerde seyirci karşısına çıkmıştır. Kendisine yapıştırılan bir "yıldız imgesi" yoktur. Ancak güç rollerin aranan oyuncusu olmuştur. Türk Sinemasının toplumsal gerçekçilik döneminin önemli filmlerinin birçoğunda Fikret Hakan başroldedir. Fikret Hakan'ın oyunculuk kariyeri 1952 tarihli Köprüaltı Çocukları ile başlar. Bu filmin öncesinde 1950'de tiyatro ile tanışır. Ses Tiyatrosu Çığır Sahne Cep Tiyatrosu Küçük Sahne Oraloğlu Saat 6 Tiyatrosu kurucusu olduğu Sahne 8 ve Fikret Hakan Tiyatrosu gibi tiyatrolarda 1980'lerin sonuna kadar sahneye çıkar. Fikret Hakan'ın asıl çıkışı 13'ü uğurlu rakamı olarak belirlemesine yol açan 1955 tarihli 13. filmi olan "Beyaz Mendil"dir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2010 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Ciltli |
Dil | Türkçe |
Ebat | 21 x 29 |
ISBN-10 | 9751029584 |
Kağıt Türü | Kuşe Kağıt |
Sayfa Sayısı | 854 |