Tükendi
Gelince Haber VerKaranlık görüş ayrılıkları yaratır ve onlara canlılık katar. Bazıları karanlıktan ürkerveya en azından sakınmayı tercih eder; karanlığın temsil eder gibi göründüğü şeylerdenbirçok kişi hoşlanmaz. Bazıları ise yarattığı garip ortamı çekici bularak barındırdığıbelirsizliklerden hoşlanır; her türlü folklor ve efsane çağrışımına gizemliliğin ve meçhul olasılığın çağrısına kapılır. Karanlığa bütün maddi ve mecazi tezahürleriyle pek kestiremediğimiz şeylere ilişkin tutumlarımızın tarihi tam anlamıyla kavranabilecekbir dünya anlayışını zorlar.Karanlık: Kültürel Bir Tarih'te Nina Edwards karanlığı hem maddi bir özellik hemkültürel bir imge olarak irdelerken görüş yetisi körlük bilinç rüya karanlık korkusuve gece körlüğü temalarından alacakaranlık sis gün ağarması gibi ara durumlardanyani karartma ve aydınlığa kavuşturma noktalarından ya da anlarından hareket ediyor.Gotik romanların zindanlarından Kuzey polisiyelerinin beton sığınaklarına kadarbizi çağlar boyunca dolaştırarak insanlığın önce ateşi denetim altına alma yoluylakaranlığı dizginleyip bastırma daha sonra dünyayı elektrikle aydınlatma girişimlerininbütün dönemeçlerini sorguluyor. Karanlık fikrinin sanata edebiyata dine ve gündelik dilimize nasıl sindiğini araştırıyor. Sonuçta ister değişken bir kavram ister somut bir maddi varlık şeklinde olsun karanlığın hayal gücümüzü nasıl beslediğini ortaya koyuyor."Karanlık ya da loş bir merceği kullanarak hayatla yüzleşme gücü şimdi çok revaçta;Edwards'ın Karanlık: Kültürel Bir Tarih kitabı tarih antropoloji ve bilim alanlarına dalan geniş ve kapsamlı bir anlatı sunduğu için tam da buna uygun düşüyor. [...]Yazarın sanatta ve şiirde karanlığa verdiği önemi yansıtan yapısıyla hoş bir eser ortaya çıkmış. İnsanın elinde tutmak kapağını okşamak ve sayfalarını yumuşakça çevirmek isteyeceği türden bir kitap bu."Methodist Recorder"Birçok karanlık konu Edwards'ın incelemesinde gün ışığına çıkarılıyor. [...] Edwards karanlığın inatçılığını yansıtmada sanatın taşıdığı gücü incelikle yazıyor. Caravaggio ya da Rembrandt tarzı ışık gölge oyununu kara filmin yarattığı türden yüksek gerilime bağlıyor. [...]Edwards'ın anlatımı melodik ve geniş bir bilgi birikimine dayanıyor." Times Literary Supplement
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2020 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16,5 x 24 |
ISBN-13 | 9789750847530 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 184 |
Karanlık görüş ayrılıkları yaratır ve onlara canlılık katar. Bazıları karanlıktan ürkerveya en azından sakınmayı tercih eder; karanlığın temsil eder gibi göründüğü şeylerdenbirçok kişi hoşlanmaz. Bazıları ise yarattığı garip ortamı çekici bularak barındırdığıbelirsizliklerden hoşlanır; her türlü folklor ve efsane çağrışımına gizemliliğin ve meçhul olasılığın çağrısına kapılır. Karanlığa bütün maddi ve mecazi tezahürleriyle pek kestiremediğimiz şeylere ilişkin tutumlarımızın tarihi tam anlamıyla kavranabilecekbir dünya anlayışını zorlar.Karanlık: Kültürel Bir Tarih'te Nina Edwards karanlığı hem maddi bir özellik hemkültürel bir imge olarak irdelerken görüş yetisi körlük bilinç rüya karanlık korkusuve gece körlüğü temalarından alacakaranlık sis gün ağarması gibi ara durumlardanyani karartma ve aydınlığa kavuşturma noktalarından ya da anlarından hareket ediyor.Gotik romanların zindanlarından Kuzey polisiyelerinin beton sığınaklarına kadarbizi çağlar boyunca dolaştırarak insanlığın önce ateşi denetim altına alma yoluylakaranlığı dizginleyip bastırma daha sonra dünyayı elektrikle aydınlatma girişimlerininbütün dönemeçlerini sorguluyor. Karanlık fikrinin sanata edebiyata dine ve gündelik dilimize nasıl sindiğini araştırıyor. Sonuçta ister değişken bir kavram ister somut bir maddi varlık şeklinde olsun karanlığın hayal gücümüzü nasıl beslediğini ortaya koyuyor."Karanlık ya da loş bir merceği kullanarak hayatla yüzleşme gücü şimdi çok revaçta;Edwards'ın Karanlık: Kültürel Bir Tarih kitabı tarih antropoloji ve bilim alanlarına dalan geniş ve kapsamlı bir anlatı sunduğu için tam da buna uygun düşüyor. [...]Yazarın sanatta ve şiirde karanlığa verdiği önemi yansıtan yapısıyla hoş bir eser ortaya çıkmış. İnsanın elinde tutmak kapağını okşamak ve sayfalarını yumuşakça çevirmek isteyeceği türden bir kitap bu."Methodist Recorder"Birçok karanlık konu Edwards'ın incelemesinde gün ışığına çıkarılıyor. [...] Edwards karanlığın inatçılığını yansıtmada sanatın taşıdığı gücü incelikle yazıyor. Caravaggio ya da Rembrandt tarzı ışık gölge oyununu kara filmin yarattığı türden yüksek gerilime bağlıyor. [...]Edwards'ın anlatımı melodik ve geniş bir bilgi birikimine dayanıyor." Times Literary Supplement
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2020 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16,5 x 24 |
ISBN-13 | 9789750847530 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 184 |