Tükendi
Gelince Haber VerYüzyılı aşkın bir süredir ışık kamera oyunculuk ve kurgustratejileri ile görüntü üzerinden anlam inşasını sürdüren sinemaküresel açıdan bir rağbet mecrasına dönüşmüştür. Andre Bazin'in(1966) biraz abarƨlı yakışƨrmasıyla yeniçağın diniymiş gibi kutsiyetaƞedilen sinematografi dünyası Lumiere kardeşlerden günümüzekadar kendine özgü bir dil gelişƟrmişƟr...Görüntü oluşturmaya dair metotlar geçmişten günümüze herne kadar değişmiş ve gelişmiş olsa da görüntü üzerinden anlamüretme kaygısı hiç yok olmamışƨr. Özellikle yaşadığımız çağdagörüntü anlamın ta kendisi olmuş; gerçeklik ya da kurgusallık gibidiğer tüm kıstasları alt etmeyi başarmışƨr. Ancak bu başarıkarşılığında ağır bedeller ödenmesini de zorunlu kılmışƨr. En büyükbedel de görüntü üzerindeki anlamın üretenin hakimiyeƟndençıkması olmuştur. Görüntüdeki anlam arƨk üretenin değil; herkesinkendi gerçekliğini kendi anlamını bulduğu bir göstergelersistemine dönüşmüştür.Bu kitap; bir yerlere ait olmak ya da sadece var olmakkonusunda temel belirleyenin "görünür olmak" üzerindenkurulduğu günümüzde okuyucuyu dürterek görüntü ve anlamarasındaki ilişkiyi bir kez daha sorgulamaya itmektedir. Bu amaçlakitapta görüntü ve anlam ilişkisini tarƨşan alƨ yazıyla okuyucuyafarklı pencereler açılmaktadır.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 19,5 |
ISBN-10 | 6052096796 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 120 |
Yüzyılı aşkın bir süredir ışık kamera oyunculuk ve kurgustratejileri ile görüntü üzerinden anlam inşasını sürdüren sinemaküresel açıdan bir rağbet mecrasına dönüşmüştür. Andre Bazin'in(1966) biraz abarƨlı yakışƨrmasıyla yeniçağın diniymiş gibi kutsiyetaƞedilen sinematografi dünyası Lumiere kardeşlerden günümüzekadar kendine özgü bir dil gelişƟrmişƟr...Görüntü oluşturmaya dair metotlar geçmişten günümüze herne kadar değişmiş ve gelişmiş olsa da görüntü üzerinden anlamüretme kaygısı hiç yok olmamışƨr. Özellikle yaşadığımız çağdagörüntü anlamın ta kendisi olmuş; gerçeklik ya da kurgusallık gibidiğer tüm kıstasları alt etmeyi başarmışƨr. Ancak bu başarıkarşılığında ağır bedeller ödenmesini de zorunlu kılmışƨr. En büyükbedel de görüntü üzerindeki anlamın üretenin hakimiyeƟndençıkması olmuştur. Görüntüdeki anlam arƨk üretenin değil; herkesinkendi gerçekliğini kendi anlamını bulduğu bir göstergelersistemine dönüşmüştür.Bu kitap; bir yerlere ait olmak ya da sadece var olmakkonusunda temel belirleyenin "görünür olmak" üzerindenkurulduğu günümüzde okuyucuyu dürterek görüntü ve anlamarasındaki ilişkiyi bir kez daha sorgulamaya itmektedir. Bu amaçlakitapta görüntü ve anlam ilişkisini tarƨşan alƨ yazıyla okuyucuyafarklı pencereler açılmaktadır.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 19,5 |
ISBN-10 | 6052096796 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 120 |