Tükendi
Gelince Haber VerBu kitabın Tarkovski'nin çalışmalarına aşina olmayanlar için kısa bir genel bakış olarak görev görmesi onlarla zaten tanışık olanlar içinse geriye dönüp filmleri tekrar izlemeleri için bir teşvik olması amaçlandı. Amacım uzun metrajlı filmlerinden televizyon radyo ve sahne için yaptığı daha az bilinen eserlerine Tarkovski'nin çalışmalarının tüm yönlerini ele almak oldu. Tarkovski kendini öncelikle bir şair olarak görüyordu ve hangi ortam için üretildiklerinden bağımsız olarak tüm eserlerine hakim olan şey şairane bir hassaslıktır. Bununla birlikte Tarkovski hakkında herhangi bir şey yazmaya teşebbüs etmenin bazı problemleri var. Natasha Synessios'un yazdığı gibi: "Çoğumuz sinemayı hala eğlence veya gerçeklerden kaçış için ziyaret ediyoruz manevi besin ilham ve kutsama için değil. Ancak biz 'Tarkovski-mimliler' onun filmlerini aynen böyle dinsel yönlerden deneyimliyoruz. Analiz etmek genellikle bu tip deneyimlere katkısı olan bir şey değil gene de insan onun vasıtasıyla gizemli ve tarifsiz yaratım süreci hakkında bir şeyleri ortaya çıkarmayı umut ediyor."1 Dolayısıyla benim yaklaşımım analizle sadece kısmen alakalı oldu zira Tarkovski'nin filmlerinin doğalarında olan gizemin aşikar olduğunu ve filmlerin nihai olarak çözümlenemez olduğunu hissediyorum. Onlar biz değiştikçe değişen filmler.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2013 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6054511730 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 262 |
Bu kitabın Tarkovski'nin çalışmalarına aşina olmayanlar için kısa bir genel bakış olarak görev görmesi onlarla zaten tanışık olanlar içinse geriye dönüp filmleri tekrar izlemeleri için bir teşvik olması amaçlandı. Amacım uzun metrajlı filmlerinden televizyon radyo ve sahne için yaptığı daha az bilinen eserlerine Tarkovski'nin çalışmalarının tüm yönlerini ele almak oldu. Tarkovski kendini öncelikle bir şair olarak görüyordu ve hangi ortam için üretildiklerinden bağımsız olarak tüm eserlerine hakim olan şey şairane bir hassaslıktır. Bununla birlikte Tarkovski hakkında herhangi bir şey yazmaya teşebbüs etmenin bazı problemleri var. Natasha Synessios'un yazdığı gibi: "Çoğumuz sinemayı hala eğlence veya gerçeklerden kaçış için ziyaret ediyoruz manevi besin ilham ve kutsama için değil. Ancak biz 'Tarkovski-mimliler' onun filmlerini aynen böyle dinsel yönlerden deneyimliyoruz. Analiz etmek genellikle bu tip deneyimlere katkısı olan bir şey değil gene de insan onun vasıtasıyla gizemli ve tarifsiz yaratım süreci hakkında bir şeyleri ortaya çıkarmayı umut ediyor."1 Dolayısıyla benim yaklaşımım analizle sadece kısmen alakalı oldu zira Tarkovski'nin filmlerinin doğalarında olan gizemin aşikar olduğunu ve filmlerin nihai olarak çözümlenemez olduğunu hissediyorum. Onlar biz değiştikçe değişen filmler.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2013 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6054511730 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 262 |