Tükendi
Gelince Haber VerJean-Baptiste Poquelin daha bilinen adıyla Molière (15 Ocak 1622 17 Şubat 1673) Fransız oyun yazarı ve oyuncu.
Moliere'in aynı zamanda bir oyuncu olması yazdıklarını da etkilemiştir. Oyunlarının karakterleri kendi tiyatro topluluğunun oyuncularını andırır. Kendisi de genellikle çabuk kızan adam uşak aldatılmış koca dar kafalı burjuva ve "Moliere denen herife" söven yobaz ihtiyar gibi rollere çıkmıştır. Gerçek yaşamda hatta provalarda yaşadığı durumları kolayca bir oyun malzemesi haline getirmekte ustadır. Bu yüzden çoğu oyunlarında bir doğaçlama havası görülür; modeli önceden belirlenmiş bir oyun yazmaz o anda bulduğu eline geçen konuyu ya da insan tipini oyunlaştırır. Oyunlarının konuları ve olay örgüleri belli bir tartışmayı başlatmak için çoğu zaman yalnızca bir araç işlevi görür. Bu konuşmalar içinde oyun kişileri birbirlerinin görüş ve sözlerindeki yanlışlık anlamsızlık ya da çelişkiyi ortaya çıkarırlar. Roller sık sık değişir akıllı adam aptal duruma düşer budalanın da derinde yatan bir mantığın sözcüsü düzeyine yükseldiği olur. Bu nedenle Moliere'in oyunlarını bir akılcılık savunusu olarak görmek yanlış olur: Moliere de akılla akılsızlık birbirine çok yakındır; bu yakınlık Moliere komedisinin çağı için çok yeni bir kavramı saçmalık kavramını öne çıkarmasını sağlar. Eğer bir söz ya da olay her türlü akılcılık sınırını aştığı halde bizi güldürüyorsa Moliere'e göre burada akılla budalalık sürekli yer değiştiriyor demektir. Moliere klasik çağın ve günümüzün ölçülerine göre profesyonel bir yazar ya da edebiyatçı değildi. Oyunlarının tümünü yayımlamak amacıyla değil oynanmak amacıyla yazmıştır.
Barkod | 9786254071973 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 104 |
Jean-Baptiste Poquelin daha bilinen adıyla Molière (15 Ocak 1622 17 Şubat 1673) Fransız oyun yazarı ve oyuncu.
Moliere'in aynı zamanda bir oyuncu olması yazdıklarını da etkilemiştir. Oyunlarının karakterleri kendi tiyatro topluluğunun oyuncularını andırır. Kendisi de genellikle çabuk kızan adam uşak aldatılmış koca dar kafalı burjuva ve "Moliere denen herife" söven yobaz ihtiyar gibi rollere çıkmıştır. Gerçek yaşamda hatta provalarda yaşadığı durumları kolayca bir oyun malzemesi haline getirmekte ustadır. Bu yüzden çoğu oyunlarında bir doğaçlama havası görülür; modeli önceden belirlenmiş bir oyun yazmaz o anda bulduğu eline geçen konuyu ya da insan tipini oyunlaştırır. Oyunlarının konuları ve olay örgüleri belli bir tartışmayı başlatmak için çoğu zaman yalnızca bir araç işlevi görür. Bu konuşmalar içinde oyun kişileri birbirlerinin görüş ve sözlerindeki yanlışlık anlamsızlık ya da çelişkiyi ortaya çıkarırlar. Roller sık sık değişir akıllı adam aptal duruma düşer budalanın da derinde yatan bir mantığın sözcüsü düzeyine yükseldiği olur. Bu nedenle Moliere'in oyunlarını bir akılcılık savunusu olarak görmek yanlış olur: Moliere de akılla akılsızlık birbirine çok yakındır; bu yakınlık Moliere komedisinin çağı için çok yeni bir kavramı saçmalık kavramını öne çıkarmasını sağlar. Eğer bir söz ya da olay her türlü akılcılık sınırını aştığı halde bizi güldürüyorsa Moliere'e göre burada akılla budalalık sürekli yer değiştiriyor demektir. Moliere klasik çağın ve günümüzün ölçülerine göre profesyonel bir yazar ya da edebiyatçı değildi. Oyunlarının tümünü yayımlamak amacıyla değil oynanmak amacıyla yazmıştır.
Barkod | 9786254071973 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 104 |