Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Kahramanın Dönüşü -Modern Epik Şiir Üzerine- (Eleştiri)
%22 
74,00 TL
57,72 TL

Kahramanın Dönüşü -Modern Epik Şiir Üzerine- (Eleştiri)

Kahramanın Dönüşü -Modern Epik Şiir Üzerine- (Eleştiri)

%22 
74,00 TL
57,72 TL
%22 
74,00 TL
57,72 TL
Kazancınız:16,28

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Epik şiirin tarihi içinde zamanla topluluk ruhunun belirleyiciliğini yitirdiğini lirik ben ile epik kahraman arasındaki mesafenin kaybolmaya başladığını türe ait farklılıkların bulanıklaştığını görürüz. Dante ile birlikte epik kahraman şairin kişisel tarihi içinde yeniden yorumlanır. İlahi Komedya'daki şiirsel evrenin kurgusunun merkezine lirik beni oturtan bu kişisel tarih anlayışı modern şaire yeni bir imkan sağlamıştır. Kabaca söylemek gerekirse bu imkan Lirik benin epik kahramanın iktidarını sona erdirmesinden başkaca bir anlam taşımaz.

Birliktelik teminin (epik kahraman ile topluluk ruhunun ortak bir ülküyü temsil edişinin )kırılgan kabuğu çatlamış ve lirik ben kendi mücerretliğinden sıyrılarak merkezi figür olmuştur Ama bunun lirik benin doğasıyla bütünüyle çelişen bir eylem olduğunu söyleyemeyiz. Zira o kendi hareketinin kestirilemezliği içinde kendine bir yer açmaya kendini açmaya açıklamaya ya da kendi varoluşuna sahici bir anlam kazandırmaya büyük bir açlık hisseder. Lirik ben Dante'nin epik dünyasının genişliği içinde çokluğun alegorisinden başka ir şey gibi görünmez gözümüze.O da topluluk içinde konuşur ama epik kahraman gibi topluluk adına değil daha çok kendi adına konuşur. Ama şair kendi konuşmasına estetik bir derinlik kazandırmanın ötesinde bir işlerlik bir haklılık sağlamak uğruna çokluğu lirik benin etrafında konuşkan bir dünya olarak kurgular. Çokluğu şiirde kendi (lirik ben) lehine konuşturan temel etken yalnızca bir benlik ya da kendilik bilinci değil aynı zamanda şairin şiire taşıdığı kişisel tarih yorumudur. bu kişisel tarih yorumu topluluğun egemen söylemine rağmen gelişmiştir. Ki bu şiirin konvansiyonel bir dille (Latince değil de halkın konuştuğu dille yazılmış olmsı (italyanca) da bunun bir göstergesi olarak anlaşılabilir. Böylece lirik ben tekliğin çokluk içindeki temsili olarak şiirsel ethosun anlamını topluluk ruhundan "etkinlik halindeki" karaktere doğru çeker.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9789944446464
Basım Yılı2023
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı196
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Epik şiirin tarihi içinde zamanla topluluk ruhunun belirleyiciliğini yitirdiğini lirik ben ile epik kahraman arasındaki mesafenin kaybolmaya başladığını türe ait farklılıkların bulanıklaştığını görürüz. Dante ile birlikte epik kahraman şairin kişisel tarihi içinde yeniden yorumlanır. İlahi Komedya'daki şiirsel evrenin kurgusunun merkezine lirik beni oturtan bu kişisel tarih anlayışı modern şaire yeni bir imkan sağlamıştır. Kabaca söylemek gerekirse bu imkan Lirik benin epik kahramanın iktidarını sona erdirmesinden başkaca bir anlam taşımaz.

Birliktelik teminin (epik kahraman ile topluluk ruhunun ortak bir ülküyü temsil edişinin )kırılgan kabuğu çatlamış ve lirik ben kendi mücerretliğinden sıyrılarak merkezi figür olmuştur Ama bunun lirik benin doğasıyla bütünüyle çelişen bir eylem olduğunu söyleyemeyiz. Zira o kendi hareketinin kestirilemezliği içinde kendine bir yer açmaya kendini açmaya açıklamaya ya da kendi varoluşuna sahici bir anlam kazandırmaya büyük bir açlık hisseder. Lirik ben Dante'nin epik dünyasının genişliği içinde çokluğun alegorisinden başka ir şey gibi görünmez gözümüze.O da topluluk içinde konuşur ama epik kahraman gibi topluluk adına değil daha çok kendi adına konuşur. Ama şair kendi konuşmasına estetik bir derinlik kazandırmanın ötesinde bir işlerlik bir haklılık sağlamak uğruna çokluğu lirik benin etrafında konuşkan bir dünya olarak kurgular. Çokluğu şiirde kendi (lirik ben) lehine konuşturan temel etken yalnızca bir benlik ya da kendilik bilinci değil aynı zamanda şairin şiire taşıdığı kişisel tarih yorumudur. bu kişisel tarih yorumu topluluğun egemen söylemine rağmen gelişmiştir. Ki bu şiirin konvansiyonel bir dille (Latince değil de halkın konuştuğu dille yazılmış olmsı (italyanca) da bunun bir göstergesi olarak anlaşılabilir. Böylece lirik ben tekliğin çokluk içindeki temsili olarak şiirsel ethosun anlamını topluluk ruhundan "etkinlik halindeki" karaktere doğru çeker.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9789944446464
Basım Yılı2023
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı196
Benzer Ürünler
Kemalist Türkiye'de Eğitim Sorunu
%24
470,00 TL
357,20 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Postkoloni Üzerine
%26
258,00 TL
190,92 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Düşüncemizde Gelenekselci Ekol Eleştirisi
%26
130,00 TL
96,20 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Geride Yazılan Kaldı
%31
290,00 TL
200,10 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Arafta Bir Entelektüel Dücane Cündioğlu
%33
180,00 TL
120,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Edebiyat Eleştirisi
%10
120,00 TL
108,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Jacques Derrida
%31
153,00 TL
105,57 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Yolun Daraldığı Yerden
%31
294,00 TL
202,86 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Eleştirinin Estetiği
%16
130,00 TL
109,20 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.