Ignaz Goldziher, modern İslam bursunun kurucularından Macar bilginidir. Szekesfehervar'da (Stuhlweissenburg) doğan Goldziher, Leyden ve Viyana'da Arapça el yazmaları okudu ve 1872'de Budapeşte Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olmadan önce Mısır, Filistin ve Suriye'ye gitti.
1904'te Budapeşte Neolog Yahudi cemaatinin sekreteri olarak geçimini 30 yıl kazandı. 1900 yılında Budapeşte Rabbinical Seminary'de din felsefesi profesörü olarak D. Kaufmann'ın yerine geçti. Goldziher, üniversitede profesörlüğe atanmasından çok önce Macaristan Bilimler Akademisi'ne seçildi. Müslüman alimler tarafından saygı gördü ve onlardan sorgu aldı; Kahire'deki Fuad Üniversitesi'nde ders vermeye davet edildi ancak pozisyonu kabul etmedi. Goldziher, İslam sözlü geleneğinin tarihini ve çeşitli İslami mezhepleri eleştirel ve anlaşılır bir biçimde tanımlayan ilk kişiydi.
İslamiyet öncesi ve İslam kültürü, Arapların dini ve yasal tarihi ile eski ve modern şiirleri hakkında hala değerli birçok çalışma yayınladı. Enzyklopaedie des Islām'un başlatıcılarından biriydi ve katkıda bulunanlar arasındaydı. Goldziher'in bu alandaki temel çalışmaları Beitraege zur Literaturgeschichte der Schiʿa und der sunnitischen Polemik, Die Zâhiriten, Muhammedanische Studien, Eng. tr. Müslüman Çalışmaları, ed. S.M. tarafından Stern, Abhandlungen zur arabischen Philologie, Vorlesungen ueber den Islam ve Die Richtungen der islamischen Koranauslegung. Goldziher ayrıca Yahudi bursuna değerli katkılarda bulundu. 12 yaşında Yahudi namazı üzerine bir yazı olan Si'aḥ Yiẓḥak'ı yayınladı. Doktora tezi 13. yüzyıl Arap Yahudi filolog ve İncil yorumcusu Tanḥum Yerushalmi'ye ayrıldı. Macar ve Alman Yahudi süreli yayınlarında ve çeşitli Festschriften'de, özellikle İslam ve Yahudilik arasındaki ilişkiler ve Pentateuch'un, Talmud'un ve genel olarak "kitabın insanları" nın Müslüman eleştirisi hakkında Yahudi bursu sorunları üzerine yazdı. Goldziher'in İslami ve Yahudi çalışmaları birbirini tamamladı; iki din arasında da farklılıklarını göstererek birçok paralellik çizebildi.
Ignaz Goldziher, modern İslam bursunun kurucularından Macar bilginidir. Szekesfehervar'da (Stuhlweissenburg) doğan Goldziher, Leyden ve Viyana'da Arapça el yazmaları okudu ve 1872'de Budapeşte Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olmadan önce Mısır, Filistin ve Suriye'ye gitti.
1904'te Budapeşte Neolog Yahudi cemaatinin sekreteri olarak geçimini 30 yıl kazandı. 1900 yılında Budapeşte Rabbinical Seminary'de din felsefesi profesörü olarak D. Kaufmann'ın yerine geçti. Goldziher, üniversitede profesörlüğe atanmasından çok önce Macaristan Bilimler Akademisi'ne seçildi. Müslüman alimler tarafından saygı gördü ve onlardan sorgu aldı; Kahire'deki Fuad Üniversitesi'nde ders vermeye davet edildi ancak pozisyonu kabul etmedi. Goldziher, İslam sözlü geleneğinin tarihini ve çeşitli İslami mezhepleri eleştirel ve anlaşılır bir biçimde tanımlayan ilk kişiydi.
İslamiyet öncesi ve İslam kültürü, Arapların dini ve yasal tarihi ile eski ve modern şiirleri hakkında hala değerli birçok çalışma yayınladı. Enzyklopaedie des Islām'un başlatıcılarından biriydi ve katkıda bulunanlar arasındaydı. Goldziher'in bu alandaki temel çalışmaları Beitraege zur Literaturgeschichte der Schiʿa und der sunnitischen Polemik, Die Zâhiriten, Muhammedanische Studien, Eng. tr. Müslüman Çalışmaları, ed. S.M. tarafından Stern, Abhandlungen zur arabischen Philologie, Vorlesungen ueber den Islam ve Die Richtungen der islamischen Koranauslegung. Goldziher ayrıca Yahudi bursuna değerli katkılarda bulundu. 12 yaşında Yahudi namazı üzerine bir yazı olan Si'aḥ Yiẓḥak'ı yayınladı. Doktora tezi 13. yüzyıl Arap Yahudi filolog ve İncil yorumcusu Tanḥum Yerushalmi'ye ayrıldı. Macar ve Alman Yahudi süreli yayınlarında ve çeşitli Festschriften'de, özellikle İslam ve Yahudilik arasındaki ilişkiler ve Pentateuch'un, Talmud'un ve genel olarak "kitabın insanları" nın Müslüman eleştirisi hakkında Yahudi bursu sorunları üzerine yazdı. Goldziher'in İslami ve Yahudi çalışmaları birbirini tamamladı; iki din arasında da farklılıklarını göstererek birçok paralellik çizebildi.