Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi
%31 
220,00 TL
151,80 TL

Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi

Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi

%31 
220,00 TL
151,80 TL
%31 
220,00 TL
151,80 TL
Kazancınız:68,20

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Devletin teorik tanım ve temel fonksiyonları dikkate alındığında Dört Halife dönemindeki siyasî-sosyal yapının bir "devlet" olduğu söylenebilir. Bu devletin yönetim şekli hilâfet idi. Hilâfet kaynağını Kur'ân-Sünnet Sahâbe icmaı ve Araplara komşu olan Bizans ve Sâsânî yönetimlerinden değil de İslam öncesi Arap kabile yönetiminden almış ve İslâmîleştirmiştir. Hilâfet siyasî gücü elinde bulundurma şekline göre üç temel yönetim biçimi olan monarşi oligarşi ve cumhuriyetin bir karşılığı değildir. Hilâfet "dinî-siyasî meşrûiyet açısından belirlenen şartları taşıyan adayın belli niteliklere sahip halkın temsilcileri tarafından seçildiği seçilene Kur'an-Sünnet'e bağlı kalması şartıyla itaat edilmeye söz verildiği bir yönetim biçimidir." Dönemin kültürel şartlarına göre oluşturulan bu yönüyle aklî ve dünyevî bir yönetim şekli olan hilafette hâkimiyet toplumundu. Hilâfet din-devlet ilişkilerinin niteliğine göre isimlendirilen teokrasi Bizantinizm ve laiklikten farklıdır. Dine uygun ancak dinin kendisi olmayan hilâfetin dinî bir bağlayıcılığı da yoktur. Devletin yapısı ve işleyişine bakıldığında bu dönemde din-devlet ilişkilerinde "din için devlet" anlayışının esas alındığı söylenebilir.

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2015
Baskı2
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21
ISBN-106054495269
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı176
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Devletin teorik tanım ve temel fonksiyonları dikkate alındığında Dört Halife dönemindeki siyasî-sosyal yapının bir "devlet" olduğu söylenebilir. Bu devletin yönetim şekli hilâfet idi. Hilâfet kaynağını Kur'ân-Sünnet Sahâbe icmaı ve Araplara komşu olan Bizans ve Sâsânî yönetimlerinden değil de İslam öncesi Arap kabile yönetiminden almış ve İslâmîleştirmiştir. Hilâfet siyasî gücü elinde bulundurma şekline göre üç temel yönetim biçimi olan monarşi oligarşi ve cumhuriyetin bir karşılığı değildir. Hilâfet "dinî-siyasî meşrûiyet açısından belirlenen şartları taşıyan adayın belli niteliklere sahip halkın temsilcileri tarafından seçildiği seçilene Kur'an-Sünnet'e bağlı kalması şartıyla itaat edilmeye söz verildiği bir yönetim biçimidir." Dönemin kültürel şartlarına göre oluşturulan bu yönüyle aklî ve dünyevî bir yönetim şekli olan hilafette hâkimiyet toplumundu. Hilâfet din-devlet ilişkilerinin niteliğine göre isimlendirilen teokrasi Bizantinizm ve laiklikten farklıdır. Dine uygun ancak dinin kendisi olmayan hilâfetin dinî bir bağlayıcılığı da yoktur. Devletin yapısı ve işleyişine bakıldığında bu dönemde din-devlet ilişkilerinde "din için devlet" anlayışının esas alındığı söylenebilir.

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2015
Baskı2
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21
ISBN-106054495269
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı176
Benzer Ürünler
Tefsir Tarihi
%30
240,00 TL
168,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
İslam Tarihi El kitabı
%29
400,00 TL
284,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Ana Hatlarıyla İslam Tarihi 1
%35
340,00 TL
221,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
İslam Tarihi
%40
4.750,00 TL
2.850,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Ana Hatlarıyla İslam Mezhepleri Tarihi
%35
320,00 TL
208,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.